Sorting
Source
Katalog księgozbioru
(6)
Form of Work
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(2)
Status
only on-site
(7)
available
(1)
Branch
Wypożyczalnia Szczurowa
(4)
Czytelnia Szczurowa
(1)
Filia Dołęga
(1)
Czytelnia Filii Uście Solne
(1)
Czytelnia Filii Zaborów
(1)
Author
Cichosz Mariusz
(1)
Konopczyński Marek
(1)
Konopczyński Marek (1956- )
(1)
Starzomska Małgorzata
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Year
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(2)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(5)
No place, unknown, or undetermined
(1)
Language
Polish
(5)
Audience Group
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Alkoholizm
(1)
Anoreksja
(1)
Ból
(1)
Depresja wieku podeszłego
(1)
Geragogika
(1)
Geragogika specjalna
(1)
Geriatria
(1)
Hipochondria
(1)
Niedowidzący
(1)
Niedożywienie
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Nietrzymanie moczu
(1)
Niewidomi
(1)
Obniżenie czynności ruchowej
(1)
Osoby starsze słabe
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Otępienie
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pielęgniarki kliniczne
(1)
Problemy społeczne
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Resocjalizacja
(1)
Samobójstwo
(1)
Samodzielność
(1)
Schizofrenia
(1)
Starość
(1)
Udar mózgu
(1)
Wychowanie
(1)
Zaburzenia lękowe
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zaburzenia snu
(1)
Zespół słabości
(1)
Subject: time
1901-2000
(1)
Genre/Form
Podręczniki akademickie
(2)
Monografia
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
6 results Filter
Book
In basket
(Pedagogika Nauce i Praktyce.)
Pedagogika społeczna jako jedna z subdyscyplin pedagogicznych uprawianych w Polsce liczy już przeszło sto lat, w czasie których znacząco się zmieniała. W jej historii możemy wskazać na okres kształtowania się i wyodrębniania z innych nauk społecznych oraz istnienia warunkowanego określonymi przemianami społeczno-politycznymi, co generowało specyficzne drogi i etapy jej rozwoju. To czas jej twórców i przedstawicieli – osób podejmujących badania naukowe, ale także realizujących specyficzną praktykę wychowawczą. Rozwój instytucjonalny pedagogiki społecznej jest więc bardzo wyraźny, ale także zróżnicowany, bo choć zachowuje ona cały czas swoją określoną ontologiczną i epistemologiczną tożsamość, to jednocześnie na jej gruncie pojawiają się różnorodne nowe rozwiązania. Niniejsze opracowanie poświęcone charakterystyce pedagogiki społecznej, problematyce jej rozwoju, prezentacji poglądów jej twórców i głównych przedstawicieli, a także wypracowanych na jej gruncie koncepcji, wpisuje się w istniejące już w tym względzie badania i prowadzone analizy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Szczurowa
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. 37.013.42 (1 egz.)
Book
In basket
"Prezentowana książka jest pierwszą na rynku wydawniczym pozycją z dziedziny pedagogiki specjalnej osób w starszym wieku, czyli nowej i obecnie intensywnie kształtującej się subdyscypliny - geragogiki specjalnej. Publikacja z powodzeniem może być wykorzystana w kręgach naukowych, studenckich i zawodowo zajmujących się niepełnosprawnymi seniorami. Jest wartościowym źródłem dla osób pracujących z osobami starszymi, którzy mogą wzbogacić swoją wiedzę o kwestie związane z senioralną niepełnosprawnością oraz dla tych, którzy pracują z osobami niepełnosprawnymi i potrzebują dokształcić się w kwestiach gerontologicznych, poświęconych osobom starszym."
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Czytelnia Szczurowa
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. 37(045/046) (1 egz.)
Czytelnia Filii Uście Solne
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. 37(045/046) (1 egz.)
Czytelnia Filii Zaborów
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. 37(045/046) (1 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
W prezentowanej książce przede wszystkim postaramy się uzasadnić tezę, iż współczesna działalność resocjalizacyjna nie powinna być tym, czym jest w chwili obecnej, a więc „narzucaniem” określonych postaw i zachowań na drodze instytucjonalnego, zalegalizowanego administracyjnie przymusu, zakamuflowanego pod pojęciem oddziaływań resocjalizacyjnych. Książka przeznaczona jest dla szerokiego grona czytelników: od studentów nauk społecznych (pedagogiki, prawa, psychologii, socjologii, pracy socjalnej) poczynając poprzez przedstawicieli wymiaru sprawiedliwości (sędziów, kuratorów sądowych, wychowawców zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich, wychowawców w zakładach karnych i aresztach śledczych), pracowników resortu edukacji (pedagogów i psychologów szkolnych, wychowawców placówek wychowawczych, specjalnych, socjoterapeutycznych i resocjalizacyjnych), działaczy i wolontariuszy z organizacji pozarządowych, na pracownikach szeroko rozumianego sektora pomocy społecznej kończąc (pracownicy socjalni, wychowawcy w placówkach socjalizacyjnych, zakładach opiekuńczo-wychowawczych, asystenci rodziny itp.). Przedstawiona pozycja wydawnicza jest próbą przybliżenia uwikłanego w spory teoretyczne i aksjologiczne oblicza współczesnej polskiej pedagogiki resocjalizacyjnej. Przede wszystkim jednak ma za zadanie uporządkowanie jej przestrzeni merytorycznej i wskazanie, w jakim kierunku należy podążać, aby przezwyciężyć kryzys zmiany i osiągać bardziej realne sukcesy resocjalizacyjne.
Book
In basket
(PNiP.)
W prezentowanej książce przede wszystkim postaramy się uzasadnić tezę, iż współczesna działalność resocjalizacyjna nie powinna być tym, czym jest w chwili obecnej, a więc „narzucaniem” określonych postaw i zachowań na drodze instytucjonalnego, zalegalizowanego administracyjnie przymusu, zakamuflowanego pod pojęciem oddziaływań resocjalizacyjnych. Książka przeznaczona jest dla szerokiego grona czytelników: od studentów nauk społecznych (pedagogiki, prawa, psychologii, socjologii, pracy socjalnej) poczynając poprzez przedstawicieli wymiaru sprawiedliwości (sędziów, kuratorów sądowych, wychowawców zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich, wychowawców w zakładach karnych i aresztach śledczych), pracowników resortu edukacji (pedagogów i psychologów szkolnych, wychowawców placówekwychowawczych, specjalnych, socjoterapeutycznych i resocjalizacyjnych), działaczy i wolontariuszy z organizacji pozarządowych, na pracownikach szeroko rozumianego sektora pomocy społecznej kończąc (pracownicy socjalni, wychowawcy w placówkach socjalizacyjnych, zakładach opiekuńczo-wychowawczych, asystenci rodziny itp.). Przedstawiona pozycja wydawnicza jest próbą przybliżenia uwikłanego w spory teoretyczne i aksjologiczne oblicza współczesnej polskiej pedagogiki resocjalizacyjnej. Przede wszystkim jednak ma za zadanie uporządkowanie jej przestrzeni merytorycznej i wskazanie, w jakim kierunku należy podążać, aby przezwyciężyć kryzys zmiany i osiągać bardziej realne sukcesy resocjalizacyjne.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Szczurowa
There are copies available to loan: sygn. 376.5.01 (1 egz.)
Filia Dołęga
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. 376.058.53 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Szczurowa
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. 613.2:616-008-05 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Szczurowa
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again